Vi ere en nasjon vi med …

For noen få, og kanskje for meg,

kan 17. mai slå knute på sjelen.

For andre igjen, kanskje en som Baron,

fester dagen en sløyfe i selen.

Eller er det misunnelse

som gjør meg til pessimist

­– uten en god begrunnelse

for min melodramatiske tvist.

Har jeg blitt gammel og gretten,

en onkel som tømmer hvert glass,

som synker helt ned i stetten

som om den var en madrass …

For det er ingen tvil om hvem av oss to

som er en alen lang:

Bikkja mi er en evig ung russ

– min tunge kan ingen sang.

Legg igjen en kommentar

